Muzica “de pe vremea mea”

Posted: January 28, 2011 in .... the fuck?, Geezus Christ, Muzica, Stuff
Tags: , , , , ,

Sau din copilaria mea. Va mai aduceti aminte de Bosquito, Animal X, 3 Sud Est, Taxi, Casa Loco (astia inca mai sunt parca…)? Ascultam trupele astea in prostie cand eram mic, desigur pe unicul canal de muzica, “Atomic”. Ii ascultam tot timpul, si imi placeau, mai ales Bosquito, pe care ii ascult si acum din cand in cand. Acum avem numai manele, melodii house de cacat, Puya si Inna. O auzeam pe vecina mea de 9 ani care asculta Puya “Sus pe bar” acum cateva luni si ma gandeam “Ba, daca m-as fi nascut si eu acum, recent, incat sa prind muzica asta pe perioada copilariei, as fi fost oare la fel?”. Ti se blocheaza creierul cand vezi o fetita de 9 ani, care inca crede in Mos Craciun si Iepurasul de Paste, ca asculta “Sus pe bar”; nu stii cum sa reactionezi: sa razi? sa plangi? sa-ti tragi palme? sa ii tragi palme?.

Isi aduce aminte cineva ce mama dracului s-a intamplat intre “atunci” si “acum”? Eu sincer nu. Cum am ajuns asa de repede o natie de manelisti si idioti? (cred ca doar ce am facut un pleonasm). Cred ca oricine cu un IQ mai mare decat numarul de la pantofi s-a intrebat macar odata “cum se face ca atata lume asculta manele?”. Chiar…cum? Habar nu am, si mi-e chiar frica de raspuns, insa tind sa cred ca tara noastra a fost victima unei legi de-a lui Murphy si anume “Suma inteligentei pe Pamant este constanta, insa populatia este in continua crestere”; adica devenim cu totii mai prosti, pe scurt. Si totusi, nu numai tara noastra, acum ca stau sa ma gandesc mai bine… Toata planeta asculta acum numai rahaturi, care, chiar daca versurile exprima ceva si au o oarecare insemnatate, ritmul ala tehno ii i-a tot farmecul ( un bun exemplu ar fi melodia “Teenage dream” cantata de Katy Perry, care suna ca orice melodie house, si coverul ei de catre Boyce Avenue; nu iti vine sa crezi ca e aceeasi melodie)

Radu Almasan (solistul de la Bosquito) a plecat in America – probabil pentru ca aici chiar daca era apreciat, nu prea putea trai doar din apreciere – trupa s-a refacut, teoretic, dar eu nu am mai auzit de ei demult timp. Cu 3 Sud Est habar n-am ce s-a intamplat si mi-e prea lene sa caut acum pe google. Casa Loco e inca in functie. O alta trupa, pe care nu o stie multa lume, dar care are niste melodii chiar foarte reusite este trupa “Conexiuni”, va recomand sa ascultati niste melodii de la ei, dintre care “Soldatul”, “Lumea marionetelor”, “Lacrimi in zadar” si binecunoscuta “Tu” (care suna prea bine cantata la o chitara acustica).

Sper ca nu am plictisit pe nimeni pana acum, lucrurile astea le aveam pe suflet de ceva timp si am scris tot ce mi-a venit incap, fara a face un rezumat sau ceva.

Am pus mai jos cateva melodii “de pe vremea mea”. Cred ca le stiti….

Si pun si Katy Perry “teenage dream” vs Boyce Avenue – pentru cei care sunt prea lenesi sa caute…

FIN

Comments
  1. Reith says:

    Omule, nici n-ai idee cat de recunoscatoare-ti sunt ca mi-ai adus aminte de Bosquito!

Leave a comment